Tuesday, January 12, 2010

Tuesday, January 5, 2010

KENA LAGIIIIIIIIII



Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, mendakwa laporan panel pakar perubatan yang dilantik kerajaan negeri bagi menilai tahap kesihatan ayahandanya sebagai tidak tepat. "Sejak Tuanku menerima rawatan dari Mei 2009 sehingga kini, panel berkenaan tidak pernah melawat dan menjalankan pemeriksaan terhadapnya. Saya tidak tahu bagaimana mereka boleh menyediakan laporan perubatan tahap kesihatan Tuanku Sultan kepada kerajaan negeri pada 24 Disember lalu. Tengku Muhammad Fakhry juga dukacita terhadap tindakan kerajaan negeri yang menurutnya tidak dimaklumkan kepada bondanya, Raja Perempuan Kelantan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid. "Saya amat kesal dan dukacita atas tindakan kerajaan negeri khususnya Menteri Besar yang mengadakan sidang media mengenai tahap kesihatan Tuanku Sultan dan perakuan panel perubatan yang dibuat tidak berasaskan undang-undang serta peraturan kerajaan dan rakyat keseluruhannya," katanya.... mat pelik dan heran la dengan sikap dan cara tok nik nii...nak kata lebih-lebih kat orang tua pun payah jugak ...tak kata pun payah jugak...ni lahh masaalah kalau orang tua yang dah nyanyuk dan dok syok sendiri

AGAR-AGAR DAN SOTONG


semalam semasa mat dok tengok Buletin Utama TV3 depa dok cerita pasal anak-anak yang baru menjejak kaki alam persekolahan. cerita adik Lim Sae Wang 7 tahun yang menerima kewarganegaraan pun ada jugak, dia diterima memasuki Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (C) Kheng Tean, Jelutong Pulau Pinang. Lim menerima kewarganegaraan pada 16 Disember lalu, selepas enam tahun diusahakan bapanya, Kolonel (B) Lim Tow Leang, 62, bekas juruterbang ujian Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).mat tengok adik lim ni seronok dapat masuk dan belajar di sekolah tersebut, tapi yang mat tak seronok dan rasa agak hampa bila adik lim tak boleh berbahasa malaysia...ishh..ishh..ishh..awat jadi lagu tuuu..pak dia Kolonel (B) TUDM...mak dia wanita Indonesia nama I Siu Lin. tu yang buat mat heran dan terkedu....dulu masa mat pi indonesia depa semua cakap bahasa indonesia cukup fasih tak kira bangsa dan keturunan...sama jugak mmacam thailand....awat kat malaysia ni jadi macam ni...sampai tak boleh cakap langsung nii..nak kira macam mana... mungkin kita dah terlalu berlembut atau ada yang berselindung disebalik demokrasi...agak-agaknya sampai bila kita nak berlembut macam agar-agar atau macam sotong...kalau dah jadi pulut serawa tak boleh nak buat apa dahhhhh...cuma telan saja tak payah kunyahhh...tapi sedar atau tidak kebanyakan orang kita dah pun jadi sotong untuk dibuat umpan...

Monday, January 4, 2010

DOK TUNGGU LAGIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

dari dulu mat dok baca blog mcm2..hang kata kat aku..aku kata kat hang...yang untung sapa???...ishh..ishh..ishh..buku resepi yahudi yang dibawa balik oleh chef anwar ibrahim, memang menjadi...kalau buat bengkang jadi kek.....kalau buat belakang...masih dalam perbicaraan...sabaq sat nooo... mat dok berkira-kira dengan jari, habis semua jari kaki pun mat guna jugak...awat sebelum nii puak-puak nii tak jadi mcm "kaduk naik junjung"( tu pun ada rakyat malaysia yg tak faham maksud ni )...mat rasa dulu depa pun dok skodeng mcm mat jugak la kot....tapi bila mat buat research cara kampung la...kira kandang kambing mat jadi lab (makmal) sat...banyak blog yg mat dok singgah mostly ( bukan apa nak habaq mat pun bole cakap omputih gak...taklah bodoh sgt....bukan tau sokong saja lepas tuu dok kata negara islam sebenar....lepas ayat-ayat suci dipersenda...nama ALLAH jadi habuan). banyak blog sokong pakatan pembangkang kerana kesamaratan...kononnya yg dok ada la nii tak adil ka??...sapa yg untung dalam dok tak adil ni? ada penah mat atau kaum puak mat dok pi kacau..hampa pandai meniaga...hampa buat...tapi jangan la sampai kain pelikat mat pun hampa nak gabuih. mana pi hero dan heroin yang sanggup tidoq atas jalan kat perak...yang dok ceramah pasal negara islam ......ni mat nak habaq sat nii noo..jgn marah kalau mat terkurang ajaq sikit...kalau org kata lebih kurang kat nama Nik Aziz hampa melompat mcm org boh katak puru dalam seluar hampa...niii nama ALLAH S.W.T jadi taruhan ....nak politik lagi kaaaa..the fact is pasai hampa laaa puak2 niii makin menjadi....pasai puak-puak nii tau hampa akan akan pertahankan depa...lepas nii hampa boleh laa tuding jari kat orang lain pulak..hampa kata laa depa yang atuq nii.....sebelum tuu hampa pi tanya si mangkuk hayun... YB ( Yang Berhayun) Khalid Samad ...